Aleksandrs Antonenko

Rodák z Rigy Aleksandrs Antonenko je jedním z nejpřednějších spinto tenorů dneška. Poprvé na sebe hudební veřejnost upozornil v roce 2002, kdy získal Cenu Paula Saksse, o dva roky později obdržel Velkou lotyšskou hudební cenu. Krátce na to zahájil mezinárodní kariéru, která jej zavedla na všechny prestižní operní scény (Vídeňská státní opera, Královská opera Covent Garden v Londýně, Pařížská národní opera, milánská La Scala, Semperova opera v Drážďanech, Německá opera Berlín, Opernhaus Zürich, Berlínská státní opera, Metropolitní opera v New Yorku, Opéra de Monte-Carlo, Královská švédská opera ve Stockholmu, Norská národní opera v Oslu, Lotyšská národní opera v Rize, Bavorská státní opera v Mnichově ad.). V létě 2008 debutoval na Salcburském festivalu, kde zpíval Verdiho Otella pod taktovkou Riccarda Mutiho. 9. 3. 2009 debutoval v newyorské Metropolitní opeře jako Princ v Dvořákově Rusalce a od té doby v Met ztvárnil několik rolí včetně Grigorije v Borisi Godunovovi (HD přenos 23. 10 2010) a Dona Josého v  Carmen (HD přenos 1. 11. 2014).

Pěvcovy umělecké závazky v roce 2015 a 2016 zahrnují role Cavaradossiho (Tosca) a Heřmana (Piková dáma) ve Vídeňské státní opeře, Dona Josého (Carmen) v Metropolitní opeře, Samsona (Samson a Dalila) a Dicka Johnsona (Děvče ze Západu) v Německé opeře Berlín, Kalafa (Turandot) v Rize a milánské La Scale, Radama (Aida) v Curychu a Pařížské národní opeře, Verdiho Otella v Metropolitní opeře a v Gran Teatre del Liceu v Barceloně, Turiddua (Sedlák kavalír) a Cania (Komedianti) v Covent Garden a Polliona (Norma) v Bavorské státní opeře. Aleksandrs Antonenko je nositelem švédské Ceny Jussiho Björlinga a ceny Grand Prix de la Culture, kterou obdržel ve Vídni v roce 2015. Jeho diskografie zahrnuje mj. Verdiho Otella (Chicago Symphony Orchestra, dirigent Riccardo Muti).

Image Not Found.